Kółeczko

d a n e    w y j a z d u 31.44 km 0.00 km teren 01:40 h Pr.śr.:18.86 km/h Pr.max:0.00 km/h Temperatura: HR max: (%) HR avg: (%) Podjazdy: m Kalorie: kcal Rower:Lipican vel Mondi
Niedziela, 4 marca 2012 | dodano: 04.03.2012

Miałam dzisiaj mało czasu, bo Marcin umówił się z kolegami na rower a ja nie lubię jak moje dziewczynki zostają same w domu.
Pojechałam kółeczko Pobiedziska- Kapalica- Kociałkowa Górka- Gwiazdowo- Sarbinowo-Góra – Pobiedziska. Kociałkowa Górka to obecnie senna wieś, w której psy śpią na ciepłym asfalcie. W zeszłym roku widywałam takiego jednego rudego, który posypiał na asfalcie a dzisiaj łaził i pewnie już szukał ciepłego legowiska.
Historia wsi jest bardzo ciekawa. Pierwsze wzmianki o wsi pochodzą z 1258 roku. Jest tam dworek w którym powstawały plany powstań i piękny niestety zaniedbany ogród w stylu angielskim.

Pałacyk w Kociałkowej Górce © JoannaZygmunta

Pałacyk jest niestety zamkniety i popada w ruinę ale może przyjdą dla niego lepsze czasy.
Historię wsi możecie poznaćtutaj

Na koniec wycieczki zrobiłam jeszcze zdjęcie fontanny w Pobiedziskach, która nawiązuje do legendy, że spotkali się w Pobiedziskach Lech, Czech i Rus i sobie tutaj pobiedali. Oczywiście jest to tylko legenda bo nazwa Pobiedziska prawdopodobnie związana jest ze zwycięską bitwą, którą stoczył książę Kazimierz Odnowiciel w okolicach Pobiedzisk ze zbuntowanym namiestnikiem Mazowsza Masławem
Fintanna w Pobiedziskach © JoannaZygmunta

Większość drogi wiało mi w gębę a od czasu do czasu psy mnie goniły. Dwa były wyjątkowo uparte, leciały za mną jakieś 2 km i cały czas darły pyski i podbiegały mi pod koło. W końcu szlak mnie trafił i jak mnie wyprzedziły, zatrzymałam się, wzięłam kija i za nimi śwignęłam. Kij odbił się parę razy o asfalt z efektownym trzaskiem. Wtedy stwierdziły, że może zrobić się niebezpiecznie i pobiegły w pole. Wkurzają mnie te wioskowe kundle.
Jak wróciłam do domu to obejrzałam relację z wczorajszego wypadku kolejowego.
Nie znasz dnia ani godziny swojej.